Forum www.skuterypro.fora.pl Strona Główna www.skuterypro.fora.pl
Prawdopodobnie najlepsze forum skuterowe w Polsce.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Docieranie skutera.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.skuterypro.fora.pl Strona Główna -> Arty i Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drewniak220
Świeżak



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Potok Wielki

PostWysłany: Wrz20099, 17 PMu4 2009 14:00:00     Temat postu: Docieranie skutera.

Pewnie wielu z was zastanawia się jak poprawnie dotrzeć skuter. Postaram się przybliżyć trochę tą kwestię.

Skuter powinno docierać się gdy:
- kupiliśmy nowy skuter,
- zmieniamy cylinder, tłok, wał,
- robimy szlif cylindra,
- robimy remont generalny,

Docieranie skutera 2T jest podobne jak 4T i odwrotnie. Różnie dociera się skutery w zależności od rodzaju metalu z którego wykonany jest cylinder.
Krócej dociera się cylindry aluminiowe, które seryjnie montowane są m.in. w Peugeotach. Takie cylindry dociera się w zależności od firmy od 300 do 500 km. Natomiast cylindry żeliwne montowane w większości skuterów dociera się od 800 do 1200 km.

Podczas docierania powinno się jeździć skuterem samemu i na krótkich dystansach, aby skuter się zbytnio nie nagrzewał. Przed jazdą zaleca się, aby skuter pochodził chwilę (1 lub 2 minuty) bez obciążenia na wolnych obrotach. Gdy skuter jest na dotarciu potrzebuje więcej oleju więc dla pewności można wlać troszkę oleju do paliwa (1:100) 1 litr oleju na 100 litry benzyny. Warto lać olej dobrej jakości np. Castrol lub Motul przeznaczony do danego rodzaju silnika w zależności jaki posiadamy 2T lub 4T oraz jeździć na dobrej jakościowo benzynie.


Schemat docierania w kilometrach dla cylindrów z powłoką nicasilową (aluminium):
0-50km - ostrożnie na jak najmniejszych obrotach,
50-300km - jazda na 1/2 lub 3/4 manetki co chwila zmieniając obroty aby silnik pracował w jak największym ich zakresie,
300-500km - dla własnego bezpieczeństwa starać się nie jeździć na maksymalnie otwartej przepustnicy stale zmieniając obroty.


Schemat docierania dla cylindrów żeliwnych:
0-100km - jazda na jak najmniejszych obrotach jak tylko się da,
100-300km - jazda na 1/4 manetki stale zmieniając obroty,
300-800km - jazda na 1/2 manetki stale zmieniając obroty,
800-1200km - jazda na 3/4 manetki stale zmieniając obroty,
1200km-... można jeździć na maksa ale lepiej do 1500km jeszcze tego nie robić i jeździć tak jak w przypadku od 800-1200km.

Po zrobieniu około 100 km gdy mamy np z górki można dać na chwilę (do 500m) skuterowi na maksa aby nie miał muła, ale tylko jeżeli jest z górki bo wtedy skuter nie jest bardzo obciążony.

Sposób docierania wpływa na żywotność naszego silnika.


Made by drewniak220. Wszystkie prawa zastrzeżone.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.skuterypro.fora.pl Strona Główna -> Arty i Poradniki
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin